W weekend 3-4 września odbyła się kolejna edycja wyścigów
wraków w Lublinie.
Zobaczcie naszą relację z tej imprezy.
Dzień pierwszy 3.09.2016
Sobota godz. 10:40 - Losowanie grup do wyścigów.
Ostatnie poprawki przed wyścigiem. Załogi przygotowują swoje auta.
Pan Rafał „Gana” Gański wyczytuje listę uczestników z podziałem na grupy. W sumie w zawodach wzięło udział 68 drużyn, podzielonych na 7 grup (A-G). Każda grupa miała do przejechania 2 x po 10 min. Do następnego etapu przechodzi 50% drużyn, które zrobią jak najwięcej okrążeń.
Grupa Olchowiec Torpeda – Jechali na 3 auta nr: 69, 30 i 57.
Był to ich 8 udział w imprezie Wrak Race. Pojazdem nr 57 jechał najmłodszy
zawodnik tej edycji. Ma zaledwie 19 lat.
Żadnym z pojazdów nie udało im się stanąć na podium. Ale
mimo to w rozmowie z nami zapewnili, że na kolejnej edycji na pewno się
pojawią. „ Ne liczy się wygrana, najważniejsze to dobra zabawa…”
Podczas zawodów bardzo chętnie pomagali innym zawodnikom,
dlatego sędziowie przyznali im nagrodę Fair Play. Oprócz tego wspomogli
tegoroczną zbiórkę artykułów szkolnych dla dzieci z domu dziecka przy ul.
Pogodnej w Lublinie.
A tak bawili się na Wrak Race:
Na stoisku Wrak Race można było zakupić różne gadżety. Cały dochód został przekazany na dom dziecka na ul. Pogodnej w Lublinie.
Pogoda dopisała i kibice również spisali się na medal. Niektórzy przyjechali całymi rodzinami. Dzieci oprócz niesamowitej frajdy z wyścigów, mogły spróbować swoich sił na ściance wspinaczkowej oraz pobawić się laserowym paintballem.
Przed każdym z wyścigów zawodnicy byli sprawdzani alkomatem. Bezpieczeństwo przede wszystkim! Alkomat został zasponsorowany przez firmę Alkohit.
Załoga pojazdu nr 45 startowała w wyścigu już po raz 5.
Tym razem przygotowali swoje auto w zaledwie godzinę.
Straż pożarna była pomocna przy nawadnianiu toru jazdy. Poza
tym w przerwach pierwszego i drugiego dnia imprezy zaprezentowali pokaz pomocy
poszkodowanym podczas wypadku drogowego. Pokazali m.in. jak odcinają dach, aby
umożliwić poszkodowanym opuszczenie pojazdu.
Swincar Spider – nietypowy pojazd, który wjedzie w każdy teren. Pojazd ten dzięki nietypowemu zawieszeniu, może pokonywać wzniesienia nawet o 70% kącie nachylenia. Jest bardzo stabilny – wywrotka jest praktycznie niemożliwa. Napędzany jest silnikami elektrycznymi 1,5kW, po jednym na każde koło. Czas pracy na jednym ładowaniu to ok. 6 godzin. Podczas przerw w wyścigach organizowane były pokazy pokonywania przeszkód przez Swincar. Można było również przejechać się tym nietypowym pojazdem.
Pierwszy wyścig w dniu 3.08. rozpoczął się o godzinie 12:00. W wyścigu wzięły udział pojazdy z nr: 6, 7, 26, 28, 35, 36, 59, 60, 61, 740. Wyścig trwał 10 min w jedną stronę a późnej odbył się kolejny wyścig tej ekipy z odwrotnym kierunkiem jazdy. Podczas obu wyścigów najwięcej okrążeń bo aż 20 przejechały pojazdy z nr: 7 i 36. Do ćwierćfinału zakwalifikowały się załogi z nr: 7, 26, 36 i 740.
Wyścig grupy B. Startują pojazdy z nr: 2, 3, 10, 14, 20, 29,
30, 37, 39, 49.
Po przejechaniu 2 razy po 10 min. Największą liczbę okrążeń
(14) przejechał pojazd nr 20.
Do następnego etapu zawodów przeszli: 2, 3, 20, 29 i 39.
Zdjęcia z wyścigu:
Wyścig grupy C. Pojazdy nr: 11, 32, 45, 47, 50, 51, 54, 55,
103.
Największą liczbę okrążeń (18) podczas 2 wyścigów po 10 min
uzyskały drużyny z nr: 11 i 103.
Do ćwierćfinału przeszli: 11, 32, 47, 50, 103
Zdjęcia z wyścigu:
Wyścig grupy D. Pojazdy nr: 5, 9, 16, 19, 21, 24, 43, 48,
52, 58.
Największą liczbę okrążeń (15) podczas 2 wyścigów uzyskały
drużyny z nr: 52 i 58.
Do ćwierćfinału przeszli: 21, 24, 43, 52 i 58.
Zdjęcia z wyścigu:
Grupa E. Startowały pojazdy nr: 1, 4, 13, 33, 42, 53, 57,
62, 63, 64.
Największą liczbę okrążeń (17) przejechała drużyna z nr 62.
Do kolejnego etapu przeszły załogi: 33, 42, 53, 62 i 63
Zdjęcia:
Grupa F. Startowały pojazdy nr: 8, 12, 15, 18, 22, 25, 41,
42, 69.
Największą liczbę okrążeń (16) przejechała drużyna z nr 15.
Do kolejnego etapu przeszły załogi: 8, 15, 22, 44, 69.
Zdjęcia:
Grupa G. Startowały pojazdy nr:17, 23, 27, 31, 34, 38, 40,
46, 65.
Największą liczbę okrążeń (18) przejechała drużyna z nr 17.
Do kolejnego etapu przeszły załogi: 17, 23, 34, 40, 46
.