Dopuszczalna prawnie minimalna głębokość bieżnika opony wynosi 1,6 mm, natomiast zalecana przez specjalistów dla opon letnich to 3 mm, a dla zimowych 4 mm.
Teoretycznie opona powinna przejechać od 20 do 35 tysięcy km. ścierając przy tym do 7 mm bieżnika.
Okres trwałości opon szacunkowo wynosi 10 lat. Nowe opony można kupować do 3 lat od daty produkcji. Starsze powinny być już sprzedane z rabatem.
Ciśnienie w oponie co każde 10 stopni C różnicy temperatur zmienia się o 0,1 bara (rośnie lub maleje wraz z temperaturą).
Normalny miesięczny ubytek powietrza w kole przyjmuje się od 0,1 do 0,2 bara.
Opony powinno się wymienić z zimowych na letnie gdy temperatura powietrza przekracza 7 stopni C (twardnienie mieszanki gumowej).
Opony zimowe gorzej zachowują się na mokrej powierzchni niż letnie.
W samochodach ze stałym napędem na 4 koła trzeba dbać o to żeby bieżnik wszystkich opon był równomiernie zużyty (dopuszczalna różnica do 1,5 mm) w przeciwnym razie będzie następowało szybsze zużywanie mechanizmu różnicowego.
Opony tak zwane ekologiczne mają mniejszą grubość bieżnika niż normalne. (przy wysokiej rzeźbie bieżnika samochód zużywa więcej paliwa).