Wymiana opon Lublin

Wymieniając opony warto wybrać dobry warsztat wymiany ogumienia. Dobry fachowiec od wymiany opon przed wyważaniem koła dokładnie oczyści felgę z błota i naleciałości, zerwie stare obciążniki, odtłuści jej rant, żeby przyklejone ciężarki nie odpadły. Nie przesadzi z ilością- powyżej 60g to oznaka krzywego koła (trzeba je naprostować). Do usuwania starych obciążników używa specjalnego nożyka z plastiku, by nie porysować powierzchni. Pamięta o wentylach- trzeba je zmieniać co drugą wymianę, bo mogą z czasem przepuszczać. Dokręcenie śrub sprawdza specjalnym kluczem dynamometrycznym (osobówki ok. 120 Nm, busy 150-170 Nm), przykładając większą siłę do alufelg (tendencja do tzw. osiadania- aluminium jest relatywnie miękkim metalem). Na koniec odda ci czyste opony/koła, polecając byś po kilkunastu kilometrach sprawdził kluczem dokręcenie śrub, bo potrafią się poluzować nawet mimo najlepszych procedur. Poniżej przedstawiamy sprawdzone warsztaty wulkanizacyjne oferujące wymianę opon w Lublinie i okolicach

Jeśli już już skorzystają Państwo z którejś z poniższych firm motoryzacyjnych zachęcamy do wyrażenia swojej opinii na temat danego warsztatu.

Namysłowskiego 67 A
20-709 Lublin
Pokaż na mapie
punkty: 2173 więcej »

Czas wymiany opon

Za graniczną temperaturę wymiany opon uznaje się 7 stopni Celsjusza, bo wtedy mieszanka gumowa twardnieje/mięknie. Przejście z czasu zimowego na letni i odwrotnie też jest dobrym znakiem. Może gdy przestaniemy przestawiać zegarki klimat zapomni o zimie...

Opony wielosezonowe

Opon starszych niż 10 letnie, zwłaszcza zimowych nie powinno się już zakładać. Sprawdź przed wymianą, czy na gumie nie ma uszkodzeń, zwłaszcza pęknięć, ani wybuleń. Skoro tak, to może zdecydować się ekonomicznie budżetowo na zmianę w podejściu eksploatacyjnym. Całoroczne opony to kompromis między prowadzeniem na śniegu lepszym niż w letniej, a na mokrym asfalcie lepszym niż w zimówce. Podczas jazdy zimą za granicę w niektórych krajach obowiązują oprócz standardowych M+S (Mud&Snow) dodatkowe oznaczenia zimowe ( płatek śniegu w tle gór tzw 3PMSF, czyli Three Peak Mountain Snow Flake). Jeśli twoja opona wielosezonowa takich nie posiada, to np. w Austrii lub Niemczech w zimie nie możesz jej używać. Zaletą wielosezonówek jest, to że nie zaskoczy cię śnieg, ani kolejki do wymiany. Będzie też więcej miejsca na przechowywanie innych szpargałów w garażu lub piwnicy.

Bieżnik w liczbach

Koła z bardziej startym bieżnikiem powinno się zakładać na tylną oś, by uniknąć uślizgu tyłem -nadsterowność ( zwłaszcza gdy pada deszcz lub śnieg). W przypadku pojazdu 4x4 różnica w bieżniku opon między osiami nie może przekraczać 1,5 mm (przy tych samych rozmiarach opon). W innym razie dochodzi do niepotrzebnego zużywania się przekładni i sprzęgła między osiowego. Bieżnik wg przepisów w Polsce nie może mieć mniej niż 1,6 mm, ale 4 mm zimą i 3 mm latem to minimum bezpieczeństwa. Zresztą w wielu oponach w bieżniku istnieje tzw. Tread Wear Indicator czyli wskaźnik zużycia ustanowiony przez producenta. Starty oznacza koniec skuteczności. Nowa opona obliczona jest na ok. 30 000 km, ścierając na tym dystansie ok. 7 mm bieżnika.

Wymiana opon - jak sprawdzić, czy już konieczna

Koła na tej samej osi muszą charakteryzować się tymi samymi parametrami. Na boku opony można odczytać jej szerokość w mm/ profil, czyli stosunek wysokości ścianki do szerokości opony w procentach/rodzaj opony/średnicę obręczy koła w calach/indeks prędkości, np. 195/70R15H ( 195 mm szerokości opony/wysokość ścianki bocznej to 70% jej szerokości, czyli 136,5 cm/opona radialna, czyli z równolegle ułożonymi kordami osnowy (diagonalne posiadają kordy krzyżujące się ze sobą- 5% występowania, głównie w maszynach wolnobieżnych)/średnica wnętrza opony 15 cali (25,4 mm to 1 cal), czyli 381 mm/H to oznaczenie prędkości maksymalnej pojazdu na tej oponie do 210 km/h. Ponadto można odczytać datę produkcji opony ukrytą za napisem DOT, w owalu obramowującym 4 cyfry. Dwie pierwsze oznaczają tydzień produkcji, a dwie pozostałe ostatnie cyfry roku wykonania. Np. 5019, to grudzień 2019 roku.

Wymiana opon - o czym warto pamiętać

Po wymianie opon lub kół sprawdź konieczne jest dokręcenie śrub mocujących po kilkudziesięciu kilometrach. Pamiętaj też, że śruby do felg aluminiowych są często krótsze od tych do stalówek, więc nie pomyl się, żeby nie urwać gwintów (poza tym pasują do otworów wykończonych stożkowo lub kulowo). Nie zapomnij o pierścieniach centrujących w przypadku alufelg. W zimie ze względu na występowanie brei pośniegowej zawierającej sól lepiej nie zakładać kołpaków- unikniesz ich szybszego rdzewienia (słona mieszanina nie będzie zalegać na feldze pod kołpakiem).

Wyważanie opon także jest ważne

Jeżeli na kierownicy podczas jazdy czujesz wibracje, to oznaczać może złe wyważenie przedniego koła, jeśli trzęsie całą karoserią to prawdopodobnie winne jest tylne koło. Jazda z taką wadą zmniejsza przyczepność opony, dodatkowo zużywa łożyska, amortyzatory, drążki zawieszenia i przekładnię kierowniczą. Co 10 000 km powinno się sprawdzać wyważanie kół. Każde ostre hamowanie może spowodować przesunięcie opony względem felgi, najazd na krawężnik lub wpadnięcie w dziurę powoduje zniekształcenia osnowy i tym samym opony. Jeśli oberwała felga, to można ją spróbować naprostować, zanim wyważysz koło.

Jak dbać o opony?

Źle na gumę działają chemikalia, nawet zetknięcie z rozlanym olejem osłabia bieżnik. Ze względu na ten ostatnio wymieniony używaj łańcuchów w zimie wyłącznie na śniegu. Jeśli nie masz czujników ciśnienia sprawdzaj je co 2-3 tygodnie. Dbaj o odpowiednie ciśnienie w kołach, bo gdy ubędzie go o 30% ścieranie bieżnika zwiększa się nawet o 100%!Przyczepność ważna podczas manewru zmiany toru jazdy oraz hamowania spada (zwłaszcza na mokrej drodze), za to rośnie zużycie paliwa. Niebezpieczeństwo utraty panowania nad autem rośnie gdy jedno z kół ma o wiele mniej ciśnienia niż pozostałe.


Pozostałe usługi, Lublin



Alarmy - montaż
Alarmy - naprawa
Alarmy - sprzedaż
Anteny - montaż
Anteny - sprzedaż
Anteny - strojenie
Awaryjne otwieranie
Dorabianie kluczy
Dorabianie kluczy - kodowanie
Dorabianie kluczy - naprawa pilotów
Dorabianie panewek
Filtry - DPF
Filtry - FAP
Geometria podwozia - diagnostyka komputerowa
Geometria podwozia - przywracanie
Geometria podwozia - ustawianie
Grafika reklamowa
Haki - de/montaż
Haki - sprzedaż
Hamownia
Hydraulika siłowa - naprawa
Hydraulika siłowa - sprzedaż
Hydrofobizacja
Immobilisery
Instalacje gazowe - diagnostyka
Instalacje gazowe - montaż
Instalacje gazowe - naprawa
Instalacje gazowe - sprzedaż
Klimatyzacje - napełnianie
Klimatyzacje - naprawa
Klimatyzacje - odgrzybianie ultradzwiękowe
Klimatyzacje - serwis
Klimatyzacje - sprawdzanie
Komis - motocykle
Komis - przyczepy
Komis - samochody
Konserwacja podwozia profili zamkniętych
Kredyty
Lakiernictwo - blacharka
Lakiernictwo - komora próżniowa
Lakiernictwo - lakierowanie
Lakiernictwo - laweta
Linki - dorabianie
Żarówki - wymiana
Myjnia Parowa
myjnie
Myjnie - automatyczna stacjonarna
Myjnie - automatyczna tunelowa
Myjnie - ręczna obsługowa
Myjnie - ręczna samoobsługowa
Naprawa opon - wulkanizacja
Nauka Jazdy
Nawigacje - aktualizacje
Nawigacje - mapy
Nawigacje - naprawa
Nawigacje - sprzedaż
Oklejanie samochodów
Olej - sprzedaż
Olej - wymiana
Ozonowanie
Polerowanie Karoserii
Polerowanie Reflektorów
Pomoc Drogowa
Pompowanie kół azotem
Pranie tapicerki - na miejscu
Pranie tapicerki - u klienta
Prostowanie felg - stalowe
Prostowanie felg - aluminiowe
Przechowywanie opon
Przeglądy rejestracyjne
Przeglądy rejestracyjne - możliwość naprawy na miejscu
Przetaczanie tarcz, bębnów hamulcowych
Przyciemnianie szyb
Przyciemnianie szyb - sprzedaż folii okiennych
Radioodtwarzacze - montaż
Radioodtwarzacze - naprawa
Radioodtwarzacze - sprzedaż
Regeneracja - drążków
Regeneracja - maglownic
Regeneracja - wahaczy
Rzeczoznawcy
Samochody - wypożyczanie
Skup aut powypadkowych
Skup katalizatorów
Skup motocykli powypadkowych
Skup złomu
Spawanie metali - aluminium
Spawanie metali - kolorowe
Spawanie metali - żeliwo
Spawanie metali - nierdzewne
Spawanie metali - stal
Spawanie plastików - de/montaż
Spawanie plastików - malowanie
Spawanie plastików - naprawa
Sprzedaż odzieży motocyklowej
Stacje paliw - bar
Stacje paliw - kompresor
Stacje paliw - myjnia
Stacje paliw - odkurzacz
Stacje paliw - On,Pb, LPG, CNG
Stacje paliw - sklep
Szlifowanie - bloków
Szlifowanie - głowic
Szlifowanie - wałów
Szyberdachy - konserwacja
Szyberdachy - montaż
Szyberdachy - naprawa
Szyby
Szyby sprzedaż
Szyby wymiana
Szyby-naprawa
Tachografy
Tapicerstwo
Tłumaczenia - angielski
Tłumaczenia - francuski
Tłumaczenia - hiszpański
Tłumaczenia - niemiecki
Tłumaczenia - włoski
Transport maszyn budowlanych i rolniczych
Tulejowanie
Tuning optyczny
Tuning silnika
Tuning zawieszenia
Ubezpieczenia
Usługi koparko - ładowarką
Ustawianie świateł
Usuwanie wgnieceń
Webasto - instalacja
Webasto - naprawa
Wulkanizacja
Wykręcanie zapieczonych świec
Wymiana żarówek
Wymiana opon
Wymiana rozrządu
Wymiana złamanych świec żarowych
Wynajem podnośników koszowych
Wypożyczalnia przyczep motocyklowych
Wypożyczalnia samochodowych przyczep i kompwagenów - lawety
Wypożyczalnia samochodowych przyczep i kompwagenów - przyczepki kempingowe
Wypożyczalnia samochodowych przyczep i kompwagenów - przyczepki transportowe
Wypożyczalnia samochodowych przyczep i kompwagenów - samochody
Wyważanie opon
Zamki samochodowe - de/montaż
Zamki samochodowe - sprzedaż
Zamki samochodowe - wymiana
Złomowanie

Zobacz porady na temat: Wymiana opon Lublin

Felgi aluminiowe

Felgi aluminiowe
Można zastosować felgę aluminiową o większej średnicy niż fabryczne, ale wtedy trzeba zastosować opony niskoprofilowe. Umożliwia to lepszą przyczepność się na zakrętach i łatwiejsze hamowanie na suchym asfalcie. Natomiast pogarsza komfort resorowania i powoduje szybsze zużycie zawieszenia. Większe koszty ale efekt optyczny ciekawszy. Czytaj więcej

Opony ekologiczne

Opony ekologiczne
Opony tak zwane ekologiczne mają mniejszą grubość bieżnika niż normalne. (przy wysokiej rzeźbie bieżnika samochód zużywa więcej paliwa). Czytaj więcej

4x4

4x4
W samochodach ze stałym napędem na 4 koła trzeba dbać o to żeby bieżnik wszystkich opon był równomiernie zużyty (dopuszczalna różnica do 1,5 mm) w przeciwnym razie będzie następowało szybsze zużywanie mechanizmu różnicowego. Czytaj więcej

Wymiana opon

Wymiana opon
Opony powinno się wymienić z zimowych na letnie gdy temperatura powietrza przekracza 7 stopni C (twardnienie mieszanki gumowej).   Czytaj więcej

Ubytek powietrza w oponie

Ubytek powietrza w oponie
Normalny miesięczny ubytek powietrza w kole przyjmuje się od 0,1 do 0,2 bara. Czytaj więcej

Ciśnienie w oponie

Ciśnienie w oponie
Normalny miesięczny ubytek powietrza w kole przyjmuje się od 0,1 do 0,2 bara. Czytaj więcej

Trwałość opon

Trwałość opon
Okres trwałości opon szacunkowo wynosi 10 lat. Nowe opony można kupować do 3 lat od daty produkcji. Starsze powinny być już sprzedane z rabatem. Czytaj więcej

Ile przejedziesz na nowych oponach?

Ile przejedziesz na nowych oponach?
Teoretycznie opona powinna przejechać od 20 do 35 tysięcy km. ścierając przy tym do 7 mm bieżnika. Czytaj więcej

Głębokość bieżnika

Głębokość bieżnika
Dopuszczalna prawnie minimalna głębokość bieżnika opony wynosi 1,6 mm, natomiast zalecana przez specjalistów dla opon letnich to 3 mm, a dla zimowych 4 mmCzytaj więcej

Jak wybrać opony?

Jak wybrać opony?

Wymiana opon na letnie

Kwiecień to miesiąc, w którym najwięcej kierowców zmienia opony z zimowych na letnie. Prawidłowo powinno się zmienić opony gdy temperatura utrzymuje się na poziomie około 7 stopni Celsjusza. Nie chodzi jednak o chwilowy wzrost temperatury, ale raczej o utrzymywanie się jej przez około dwa tygodnie. Czytaj więcej

Dowiedz się więcej o ciśnieniu w oponach!

Niewielu kierowców zdaje sobie sprawę jak duże znaczenia ma odpowiednie ciśnienie w oponach. Jeśli jest ono nieprawidłowe, zmniejsza się przyczepność auta. Poza tym wydłuża się droga hamowania. Nieprawidłowe przyleganie opon do podłoża, sprawia też, ze zużywają się one szybciej. Źle napompowane opony, to także większe zużycie paliwa. Wylicza się, że jest to około 0,3 l na 100km. Czytaj więcej

Jak wybrać opony?