Można zastosować felgę aluminiową o większej średnicy niż
fabryczne, ale wtedy trzeba zastosować opony niskoprofilowe. Umożliwia to
lepszą przyczepność się na zakrętach i łatwiejsze hamowanie na suchym asfalcie.
Natomiast pogarsza komfort resorowania i powoduje szybsze zużycie zawieszenia. Większe
koszty ale efekt optyczny ciekawszy.
Czytaj więcej
W samochodach ze stałym napędem na 4 koła trzeba dbać o to
żeby bieżnik wszystkich opon był równomiernie zużyty (dopuszczalna różnica do 1,5 mm) w przeciwnym razie
będzie następowało szybsze zużywanie mechanizmu różnicowego.
Czytaj więcej
Okres trwałości opon szacunkowo wynosi 10 lat. Nowe opony
można kupować do 3 lat od daty produkcji. Starsze powinny być już sprzedane z
rabatem.
Czytaj więcej
Dopuszczalna prawnie minimalna głębokość bieżnika
opony wynosi 1,6 mm,
natomiast zalecana przez specjalistów dla opon letnich to 3 mm, a dla zimowych 4 mmCzytaj więcej
Kwiecień to miesiąc, w
którym najwięcej kierowców zmienia opony z zimowych na letnie.
Prawidłowo powinno się zmienić opony gdy temperatura utrzymuje się
na poziomie około 7 stopni Celsjusza. Nie chodzi jednak o chwilowy
wzrost temperatury, ale raczej o utrzymywanie się jej przez około
dwa tygodnie.
Czytaj więcej
Niewielu kierowców zdaje
sobie sprawę jak duże znaczenia ma odpowiednie ciśnienie w
oponach. Jeśli jest ono nieprawidłowe, zmniejsza się przyczepność
auta. Poza tym wydłuża się droga hamowania. Nieprawidłowe
przyleganie opon do podłoża, sprawia też, ze zużywają się one
szybciej. Źle napompowane opony, to także większe zużycie paliwa.
Wylicza się, że jest to około 0,3 l na 100km.
Czytaj więcej