Regeneracja i naprawa wtryskiwaczy Lublin, naprawa wtrysków

Jakie objawy wskazują na potrzebę regeneracji wtryskiwaczy? Gdy na tablicy wskaźników zapali się ikona check engine może to oznaczać nieprawidłowe działanie wtryskiwaczy. Jeśli masz problem z rozruchem zimnego silnika, nierówną pracą jednostki na wolnych obrotach, zwiększonym zużyciem paliwa lub częstym powtarzaniem cykli wypalania filtra FAP/DPF to nie lekceważ tych objawów bo prawdopodobieństwo uszkodzenia wtryskiwacza jest wysokie. Zapraszamy do skorzystania z usług poniższych warsztatów specjalizujących się w regeneracji wtryskiwaczy w Lublinie. 

Gdy skorzystasz z usług którejś z poniższych firm motoryzacyjnych serdecznie zachęcamy do wyrażenia swojej opini.

Regeneracja wtryskiwaczy – od czego się zaczyna?


Przed naprawą wtryskiwaczy mechanik sprawdzi komputerem diagnostycznym podzespoły silnika. Pozwoli to uniknąć niepotrzebnych kosztów- czasami objawy objawiające się dymieniem, większym spalaniem, nierówną pracą silnika czy trudnym zapłonem mogą świadczyć o awarii innego elementu silnika. Wtryskiwacz składa się z dwóch części: górnej i dolnej. Ta pierwsza odpowiada za dostarczenie odpowiedniej ilości paliwa i sprawdza się ją metodą przelewową, bez demontażu. Ta druga odpowiedzialna za precyzję dawkowania, ilość przepływającego dalej paliwa i parametry kluczowe dla działania wymaga stołu probierczego i daje pełną pewność stanu wtryskiwacza po wymontowaniu go z silnika. Przed tym sprawdza się korektę dawek między cyklami. Po naprawie i ponownym sprawdzeniu na stole probierczym następuje montaż wtrysków, koniecznie na nowych podkładkach!

Regeneracja i naprawa wtryskiwaczy – jak przebiega?


Mechanik zanim zabierze się za naprawę wtryskiwaczy podłączy komputer diagnostyczny i zdiagnozuje co stwarza problem. Podobne objawy mogą być spowodowane innym elementem osprzętu np. nierówna praca silnika może wynikać ze zużycia koła dwumasowego. Nieszczelny przewód doprowadzający powietrze spowoduje spadek mocy, większy wydatek paliwowy i dymienie. Nierównomierne ciśnienie na wtryskach ewidentnie pokaże, który źle pracuje.

 

Czasem pomoże samo czyszczenie wtryskiwaczy. Nie potrzebny będzie demontaż, właściwa operacja trwa kilkadziesiąt minut i polega na przepłukaniu specjalnym preparatem podczas pracy silnika na wolnych obrotach. Wskazania komputera diagnostycznego pokażą na ile to pomogło. Sam preparat np TEC2000 kosztuje ok. 70 zł, usługa czyszczenia dodatkowe 120 zł. Jeśli nie boisz się zapowietrzenia układu paliwowego i masz smykałkę do mechaniki oraz przewody giętkie, filterek paliwa (przezroczysty)  to możesz spróbować!


Dobrym wskaźnikiem zużycia jest test przelewowy wtrysków. Polega na podłączeniu wtryskiwaczy przez końcówki przelewowe (oddające nadmiar paliwa z powrotem do baku) ze specjalnymi menzurkami. Tutaj po uruchomieniu silnika dadzą się z upływem czasu zaobserwować różnice w poziomie paliwa w zbiorniczkach świadczące o złej pracy zaworów regulujących dawkę paliwa i szczelności. Czasem niektórzy mechanicy sugerując się tylko tym testem decydują o wymianie końcówki wtryskiwacza, ale nie zawsze tu leży przyczyna.

  

Jednak stuprocentową pewność uzyskuje się diagnozując wtryskiwacz na drogim i skomplikowanym urządzeniu: stole probierczym. Test pod ciśnieniem trwa kilkadziesiąt minut i daje odczyt wielu parametrów pracy tego elementu, m.in. wydatkowanie paliwa, pozycję pracy, czas cyklu itd. Dzięki temu łatwiej jest określić co szwankuje i określić opłacalność naprawy.

W przypadku wtryskiwaczy elektromagnetycznych w pełni możliwa jest regeneracja. Najtańsze są naprawy wtrysków elektromagnetycznych BOSCHA- jakieś 450 zł. DELPHI I DENSO (najtrwalsze) około 700 zł za sztukę. Gorzej jest z piezoelektrykami stosowanymi w układzie Common Rail. Przenoszą wyższe ciśnienie paliwa i są dziesięć razy szybsze. Dawkują paliwo nawet siedmiokrotnie w czasie cyklu. Mają w sobie więcej elektroniki: zamiast elektromagnesu jest tutaj przetwornik hydrauliczny, a trzpień iglicy zastąpiono siłownikiem piezoelektrycznym. Jeśli są do nich dostępne zamienniki, to koszt naprawy wyniesie od 700 do 1400 zł. Robota przy nich jest iście zegarmistrzowska i wymaga oprócz precyzji wielu dodatkowych narzędzi takich jak myjka ultradźwiękowa, specjalny klucz dynamometryczny oraz mikroskop. Czasem trzeba gotowy już wtryskiwacz po ponownym sprawdzeniu zdemontować raz jeszcze, bo nie trzyma parametrów. Wymagana dokładność to tysięczne części milimetra!

Wtryskiwacze dzielą się na piezoelektryczne i elektromagnetyczne. Te ostatnie uważane są za możliwe do regeneracji (Bosch, Delphi, Denso), te pierwsze zaś nie zawsze (Siemens, VDO, Continental, plus marki wymienione poprzednio). Po diagnozie na stole probierczym (ok. kilkunastu minut pracy pod ciśnieniem) następuje demontaż i pierwotne oględziny zużycia. Następnie części myje się w myjce ultradźwiękowej. Te które nie trzymają wymiaru zostają wymienione na nowe ( sprawdzane są przyrządami z dokładnością mikroskopową do tysięcznych części milimetra!). Montaż wymaga precyzji stosowanej siły- osiąganej przy pomocy klucza dynamometrycznego. Po teście na stole probierczym nieraz potrzebna jest korekta i ponowny demontaż. Tak zregenerowany wtryskiwacz pozwala zaoszczędzić trzykrotnie więcej niż kosztuje nowy.

Czasem nie ma innej możliwości jak zakup nowego wtryskiwacza. Elektromagnetyczny BOSCH to jakieś 1400 zł. Jego żywotność, w zależności od marki samochodu wystarczy na jakieś 250 do 400 tysięcy kilometrów. Za japoński DENSO trzeba wyłożyć 2000 zł. Piezoelektryczny BOSCH kosztuje 500zł, a SIEMENS dwa razy drożej.

Skutki uszkodzonych wtryskiwaczy

Nie dość, że czeka cię wydatek związany z diagnozą i wymianą wtryskiwaczy (pocieszające jest tylko to, że czasem nie wszystkich) to awaria tych elementów pociąga za sobą ryzyko uszkodzenia także innych podzespołów:

-  Dłuższe kręcenie rozrusznikiem skraca kilkakrotnie jego wydajność. Wymiana szczotek, tulejek i bendiksa wyniesie ponad 300 zł.

-  Akumulator coraz częściej będzie niedoładowany, jego zakup to jakieś 350 zł, a do aut wyposażonych w system start-stop kosztuje nawet drugie tyle.

-  Wibracje silnika na wolnych obrotach oddziałowują bardzo silnie na koło dwumasowe. Jego trwałość liczona na ponad 200 000 km może spaść o połowę. Koszt wymiany ok. 750 zł, a sama część to wartość 1500 zł lub nawet dwakroć więcej.

- Napęd rozrządu (koła zębate, łańcuch lub pasek), bądź też koło pasowe napędu (metalowe krążki połączone gumą) podobnie zużywają się gdy nie pracują równomiernie. Koszty to ok 1500 zł.

- Filtr FAP/DPF ze względu na spalanie zbyt dużej ilości paliwa nie nadąża z oczyszczaniem i w końcu zapycha się. Można go zregenerować o ile nie uszkodzona jest warstwa ceramiczna. Trzeba będzie zapłacić ok. 800 zł, ale zakup nowego to od 2000 do 6000 zł. Co gorsza częste procedury wypalania sadzy w filtrze powodują przenikanie paliwa do oleju silnikowego, co dodatkowo ma zły wpływ na mechanizmy wewnątrz silnika. Jeżeli poziom oleju się podniósł to znak, że coś się dzieje. Olej i tak należałoby wymienić na nowy. Następne kilkaset zł.

- W dieslach im więcej paliwa w komorze spalania tym większa temperatura. Może dojść do uszkodzenia głowicy wartej 3900 zł nowa/2100 zł używana. W najgorszym razie pęknie tłok lub wypali się w nim dziura. Remont silnika to już koszty powyżej 6000 zł. Używany silnik wyjdzie taniej, ale trudno znaleźć taki w dobrym stanie do auta przeznaczonego do pokonywania dużych przebiegów.

- W silnikach benzynowych jednak większe dawki paliwa do komory spalania zmniejszają temperaturę, bo bezołowiówka ma tendencje chłodzące.

 Ponadto należy się liczyć z wpływem wadliwych wtryskiwaczy na turbosprężarkę - regeneracja od 800 do 1700 zł i zawór EGR- koszt od 200 do 1500 zł.

Jak dbać o wtryskiwacze?

Czy po naprawie, czy to w trakcieeksploatacji auta dla dobra wtryskiwaczy dbaj o regularną wymianęfiltra paliwa najrzadziej co 15 000 km. Tankuj na sprawdzonychstacjach. Nie dopuszczaj do jazdy na rezerwie- zaciągnieszzanieczyszczenia gromadzące się wiecznie na dnie baku oraz wodęskondensowaną z pary wodnej- korozja wewnętrzna gwarantowana(zwłaszcza gdy nie masz zwyczaju tankować do pełna zimą).  

Wtryskiwacze – przyczyny uszkodzeń

Wtryskiwacz w swojej górnej części jest zasilany paliwem. Jeżeli zawór nie przepuszcza odpowiedniej dawki paliwa, to możesz to odczuć gdyż kierując pojazdem dajesz więcej gazu niż kiedyś. W dolnej części wtryskiwacza znajduje się dysza z iglicą spasowane od siebie z dokładnością do 0,002 mm. Ruchomy trzpień w zależności od cyklu pracy zmienia wielkość szczeliny dyszy. Paliwo pod dużym ciśnieniem wylatuje do komory silnika. Jeśli szczelina jest zbyt duża to dochodzi do tzw. kropelkowania paliwa. Jego nadmiar podnosi temperaturę spalania. Również zanieczyszczenia z paliwa źle wpływają na precyzję pracy układu. Ilość cykli dozowania jest sterowana elektronicznie przez cewkę elektromagnetyczną (starsze rozwiązanie, praktycznie naprawialne) lub piezoelektrycznie (najnowsze, nie zawsze naprawialne- zwłaszcza SIEMENS, ale oszczędniejsze pod względem zużycia paliwa.

Pozostałe naprawy mechaniczne, Lublin

Akumulatory - ładowanie
Akumulatory - naprawa
Akumulatory - sprawdzanie
Akumulatory - sprzedaz
Akumulatory - wymiana
Alternatory - de/montaż
Alternatory - naprawa
Alternatory - sprawdzanie
Alternatory - sprzedaz
Belki tylnej osi
Belki tylnej osi - regeneracja
Blacharstwo
Blacharstwo - lakierowanie
Blacharstwo - lawetowanie
Blacharstwo - plyta rozciagajaca
Chłodnice - de/montaż
Chłodnice - naprawa
Chłodnice - sprawdzenie
Chłodnice - sprzedaż
Diagnostyka karoserii
Diagnostyka podwozia
Diagnostyka silnika
Elektronika
Elektryka
Głowice - regeneracja
Głowice - spawanie
Głowice - sprzedaż
Głowice - szlifowanie
Hamulce - naprawa
Hamulce - regeneracja
Hamulce - sprawdzanie
Hamulce - sprzedaż
Kierowniczy układ - de/montaż
Kierowniczy układ - regeneracja
Kierowniczy układ - regulacja
Kierowniczy układ - wymiana
Komputerowa diagnostyka silnika
Linki - dorabianie
Linki - sprzedaż
Linki - wymiana
Naprawa - DPF
Naprawa - FAP
Naprawa licznikow
Naprawa wgnieceń
Naprawy mechaniczne
Podwozie/ Zawieszenie - de/montaż
Podwozie/ Zawieszenie - naprawy
Podwozie/ Zawieszenie - wymiana
Podwozie/Zawieszenie - regeneracja
Pompa wtryskowa - naprawa
Pompa wtryskowa - regeneracja
Pompa wtryskowa - sprzedaż
Pompa wtryskowa- de/montaż
Pompowtryski - regeneracja
Pompowtryski - sprzedaż
Pompy i agregaty hydrauliczne
Pompy wtryskowe CR
pompy wtryskowe VP
Przewody hamulcowe - dorabianie
Przewody hamulcowe - produkcja
Przewody hamulcowe - sprzedaż
Przewody hamulcowe - wymiana
Przewody hydrauliczne - dorabianie
Przewody hydrauliczne - produkcja
Przewody hydrauliczne - sprzedaż
Przewody hydrauliczne - wymiana
Przewody hydrauliczne - zakuwanie
Remonty silnika benzyna - naprawa
Remonty silnika benzyna - remont
Remonty silnika benzyna - sprzedaż
Remonty silnika diesel - naprawa
Remonty silnika diesel - remont
Remonty silnika diesel - sprzedaż
Rozruszniki - de/montaż
Rozruszniki - regeneracja
Rozruszniki - sprzedaż
Silniczki - de/montaz
Silniczki - naprawy
Silniczki - sprzedaż
Silowniki - regeneracja
Skrzynie automatyczne - de/montaż
Skrzynie automatyczne - diagnostyka/naprawa
Skrzynie automatyczne - sprzedaż
Skrzynie automatyczne - wymiana oleju
Skrzynie manualne - de/montaż
Skrzynie manualne - diagnostyka
Skrzynie manualne - naprawa
Skrzynie manualne - sprzedaż
Stacyjki - de/montaż
Stacyjki - naprawa
Stacyjki - sprzedaż
Stacyjki - wymiana
Szyberdach
Szyby - montaż
Szyby - naprawa pęknięć
Szyby - przyciemnianie
Szyby - sprzedaż
Tłumiki - de/montaż
Tłumiki - naprawa
Tłumiki - sprzedaż
Tuning - optyczny
Tuning - silinika
Tuning - zawieszenia
Turbosprężarki - de/montaż
Turbosprężarki - naprawa
Turbosprężarki - regeneracja
Turbosprężarki - sprzedaż
U
Wały - de/montaż
Wały - prostowanie
Wały - sprzedaż
Wały - szlifowanie/regeneracja
Wały korbowe - de/montaż
Wały korbowe - prostowanie
Wały korbowe - sprzedaż
Wały korbowe - szlifowanie/regeneracja
Wały napędowe - de/montaż
Wały napędowe - prostowanie
Wały napędowe - sprzedaż
Wały napędowe - szlifowanie/regeneracja
Wtryskiwacze - de/montaż
Wtryskiwacze - regeneracja
Wtryskiwacze - sprzedaż
Zamki samochodowe
Zawieszenie - de/montaż
Zawieszenie - naprawa
Zawieszenie - regeneracja
Zawieszenie - sprzedaż

Zobacz porady na temat: Regeneracja i naprawa wtryskiwaczy Lublin, naprawa wtrysków

Diesel na wysokich obrotach

Diesel na wysokich obrotach
Jazda dieslem na zbyt wysokich obrotach powoduje większe zużycie oleju i zapiekanie się wtryskiwaczy. Za wolna jazda powoduje zatykanie się kierownicy turbiny sprężarki (spadek mocy) i niedrożność filtru DPF. Czytaj więcej

Diesel na wysokich obrotach

Jazda dieslem na zbyt wysokich obrotach powoduje większe zużycie oleju i zapiekanie się wtryskiwaczy. Za wolna jazda powoduje zatykanie się kierownicy turbiny sprężarki (spadek mocy) i niedrożność filtru DPF.


Czytaj więcej