Czy po naprawie, czy to w trakcieeksploatacji auta dla dobra wtryskiwaczy dbaj o regularną wymianęfiltra paliwa najrzadziej co 15 000 km. Tankuj na sprawdzonychstacjach. Nie dopuszczaj do jazdy na rezerwie- zaciągnieszzanieczyszczenia gromadzące się wiecznie na dnie baku oraz wodęskondensowaną z pary wodnej- korozja wewnętrzna gwarantowana(zwłaszcza gdy nie masz zwyczaju tankować do pełna zimą).
Wtryskiwacz w swojej górnej części jest zasilany paliwem. Jeżeli zawór nie przepuszcza odpowiedniej dawki paliwa, to możesz to odczuć gdyż kierując pojazdem dajesz więcej gazu niż kiedyś. W dolnej części wtryskiwacza znajduje się dysza z iglicą spasowane od siebie z dokładnością do 0,002 mm. Ruchomy trzpień w zależności od cyklu pracy zmienia wielkość szczeliny dyszy. Paliwo pod dużym ciśnieniem wylatuje do komory silnika. Jeśli szczelina jest zbyt duża to dochodzi do tzw. kropelkowania paliwa. Jego nadmiar podnosi temperaturę spalania. Również zanieczyszczenia z paliwa źle wpływają na precyzję pracy układu. Ilość cykli dozowania jest sterowana elektronicznie przez cewkę elektromagnetyczną (starsze rozwiązanie, praktycznie naprawialne) lub piezoelektrycznie (najnowsze, nie zawsze naprawialne- zwłaszcza SIEMENS, ale oszczędniejsze pod względem zużycia paliwa.
Jazda dieslem na zbyt wysokich obrotach powoduje większe zużycie oleju i zapiekanie się wtryskiwaczy. Za wolna jazda powoduje zatykanie się kierownicy turbiny sprężarki (spadek mocy) i niedrożność filtru DPF.