Podczas zakupu akumulatora należy zwrócić uwagę na biegunowość, np. auta japońskie mają przeważnie odwrotnie ustawione bieguny niż europejskie. Ponadto lepiej zmierzyć wysokość akumulatora, żeby nie było problemów z instalacją. Sposób mocowania może być dwojaki- przykręcany stopką lub mocowany w obejmie. Klemy występują w dwóch rozmiarach, zatem lepiej mieć to na uwadze jeśli nie jesteś na miejscu samochodem. Ponadto jeżeli masz system start-stop to potrzebujesz akumulatora AGM, a nie kwasowo-ołowiowego.
Oczywiście najważniejsze są parametry: pojemność akumulatora wyrażona w Ah i prąd rozruchowy.Zaleca się stosowanie pojemności większej o 10-15% od fabrycznej,bo oznacza to możliwość większej ilości uruchomień silnika,jednak jeśli auto nie jest używane na długich trasach to akumulator taki będzie nie doładowany i spadnie jego sprawność.Większy prąd rozruchu to duży plus, bo auto da się szybciej odpalić, ale oznacza to też szybsze zużycie baterii.
Akumulatory o dużym prądzie rozruchowym umożliwiają szybszy start, ale łatwiej się rozładowują.